Sunday, January 24, 2010

مرکز فرماندهی کودتا یخ زده است؛ بهار آزادیمان را با بهار ظبیعت جشن می گیریم

مرکز فرماندهی کودتا یخ زده است و دیگر قادر به تصمیم گیری نیست. به نظر می رسد که ضربات پی در پی که بعد از روز عاشورا بر پیکره نیمه جان اردوگاه کودتا وارد شد، مرکز تصمیم گیری آنها را فلج ساخته است. امروز بیش از پیش مستاصل شدن کودتاچیان به چشم می خورد. در ابتدا، همانطور که بارها در این وبلاگ تحلیل کردیم، کودتاچیان به خوبی از ایجاد جریانهای رسانه ای استفاده می کردند و با حضور متناوب خود، نبض بازی را تا حدودی در دست داشتند. یکی از ویژگیهای بارز کوتاچیان در این مدت، سو استفاده آنها از جریانهای خبری بین المللی بود. هر زمان که اتفاقی بزرگ در دنیا حادث می شد و تیترهای اصلی خبری دنیا را اشغال می کرد، کودتاچیان در سایه امنی که برای خود حس می کردند به شدتِ عمل دست می زدند. موج وسیع دستگیری، اعدام، و سرکوب دانشجویان تقریبا همیشه در سایه یک خبر مهم در سطح جهان قرار می گرفت. شخصا بعد از فاجعه ای که در هایتی اتفاق افتاد، انتظار یک حرکت سریع و خشن را داشتم ولی کل حرکت رسانه ای کودتاچیان به یکی دو تهدید توخالی و یک کاکاسیاه گفتن خلاصه شد.

خستگی، استیصال و تسلیم از سر و روی کودتاچیان می بارد. اردوگاه آنها یخ زده است و خودشان هم به فروپاشی خود ایمان دارند. بی رمق و بی هدف دست و پاهای آخر را می زنند.

اگر تا بهار چند ضربه ی کاری به مرکز تصمیم گیری آنها وارد شود ، نیازی به ضربه آخر نیست و این جرثومه فساد، در مقابل چشم همه ما از درون فرو می ریزد و به زباله دان تاریخ می رود و بهار آزادیمان را با بهار طبیعت جشن می گیریم


1 comment:

  1. همانم که برایم پیام گذاشتی در بلاگم. شماره ی شرکت ها و .... لطفا به ایمیلم یک میل بفرست چیزی باید بگویم.

    ReplyDelete