Sunday, October 11, 2009

ویدیوی رقص عربی هیفا وهبی و جنبش سبز ایران

اولا باید بگویم که چون این وبلاگ برای تبلیغ خود به دروغ متوسل نخواهد شد، ویدیوی وعده داده شده در انتهای این مطلب موجود است. ولی ارتباط خانم هیفا با جنبش سبز چیست؟

دوست عزیزی (که در نشر مطالب این وبلاگ بسیار زحممت کشیده اند) در وبلاگ خود مطلب مهمی در رابطه با شروع یک نهضت فرهنگ سازی از وبلاگهای فارسی را بیان کردند که به این پست بی ارتباط نیست.
همانطور که می دانید تیمِ مرتبط با این وبلاگ در راستای کمرنگ شدن اخبار جنبش در رسانه های خارج از کشور (بر اثر موضوع هسته ای)، دست به تهیه یک مجموعه موزیک ویدیو (ترجمه شده به هشت زبان) با عنوان اتحاد برای آزادی نموده اند (فراخوان و لینک ویدیوها را در اینجا می توانید ملاحظه کنید). هدف اصلی، ایجاد یک موج فراگیر برای زنده ساختن وقایع انتخابات ایران و جنبش آزادیخواهی مردم ایران است و هدف ظاهری، شکستن رکورد بازدید در سایت یوتیوب. با اعلام فراخوان و ارسال گسترده لینکها در روز 7 اکتبر، یک دوست ناشناس ترجمه عربی متن ویدیو را برای ما ارسال کرد و ما توانستیم نسخه عربی موزیک ویدیو را روز شنبه در یوتیوب قرار دهیم.
در جمع دوستان در رابطه با تیتر پستی برای اعلام لینک ویدیوی جدید بحثی در گرفته بود. استقبال از لینکهای قبلی در سایت بالاترین و سایر سایتهای ایرانی بسیار کمتر از حد انتظار بود. همه ی ما حسابی سرخورده شده بودیم و بحثها معمولا به نقاط منفی کشیده می شد. یکی از دوستان برای تغییر جو جمع، به شوخی گفت: "عنوان مطلب را ویدیوی رقص عربی هیفا وهبی بگذاریم، شرط می بندم رکورد بازدید را بشکنیم".
در نهایت لینک را با عنوانی دیگر پست کردیم ولی با خواندن مطلبی از وبلاگ حرف حساب که ذکر شد، به این فکر افتادم که چرا باید یک فرد تحصیلکرده و روشنفکر، برای تبلیغ طرحی که برای آن بسیار زحمت کشده و هزینه داده است و از طرفی مفید بودن آن طرح را اظهر من الشمس می داند، دست به دامان هیفا وهبی شود؟

به جواب این سوال در پستی مفصل خواهم پرداخت و در ادامه برای دوستانی که با دیدن اسم خانم وهبی به این وبلاگ آمده اند، لینکِ یکی از اولین ویدیوهای ایشان را می گذاریم.


No comments:

Post a Comment