Sunday, August 2, 2009

راهکارهایی برای خنثی سازی مراسم تحلیف و بیدادگاه: بخش دوم ضربه ای کاری به نمایندگان مجلس

در مطلبی با عنوان اعتراف گیری و مراسم تحلیف؛ لزوم ایجاد یک موج خبری وسیع در مورد لزوم ایجاد فوری یک موج انرژی دهنده برای جنبش صحبت شد و به عنوان اولین راهکار، اماده سازی و تحریک افکار عمومی در خارج از کشور را پیشنهاد کردم. در ادامه راهکارهای عملی ایجاد چنین موجی، در این پست به ارائه پیشنهادی برای ضربه زدن به یکی از نقاط ضعف کودتاچیان، یعنی نمایندگان مجلس و مقامات محلی می پردازم.
مجلس شورای اسلامی با نمایندگان سودجو و ترسویی پر شده است که به هیچ وجه به قسم نمایندگی و قانونی خود پایبند نبوده اند. حداقل صد نماینده مجلس کاملا در جهت منافع احمدی نژاد (و حتی نه رهبری و جناح راست سنتی) حرکت می کنند. این واقعیت براساس رفتار نمایندگان در مواردی مانند استیضاح کردان، رای اعتماد به محصولی، وقایع بعد از کودتا و به صورت واضح در مناقشه مشائی قابل ردیابی است. از این دسته نمایندگان می توان به رسائی نماینده تهران و شجاعی کیاسر نماینده ساری اشاره کرد که در موارد مختلف برای احمدی نژاد دم تکان می دهند و حنجره پاره می کنند و حتی در مورد مساله مشائی هم طرف او را گرفتند.
علاوه بر نمایندگان خود فروخته مجلس، گروهی از مقامات محلی هم به همین شیوه و برای سودجویی در ضف کودتاچیان قرار دارند. نکته قابل توجه در این رابطه اینست که اغلب اینان، افرادی سودجو و بی پشتوانه هستند. در چنین حرکتهای اجتماعی عظیمی، این قشر ضعیفترین نقطه برای حمله می باشند. چون سردمداران قدرت، در اولین اقدام، اینان را قربانی خواهند کرد و خود آنها هم از ضعف عقبه خود باخبر هستند. با توجه به این نکته و همچنین روحیه سودجو و خیانکار این قشر، وارد شدن یک ضربه کاری به آنها، باعث عدم همکاری و ریزش این قشر از اطراف کودتاچیان خواهد شد.
برای این منظور لازم است که به صورت محلی، اعمال، سخنان و جهت گیری های نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گیرد و سپس نمایندگان هر شهر و منطقه با اعلام آگاهی جنبش به صورت مستند نسبت پرونده آنها، به تهدید به افشای خیانتشان و رای نیاوردن در دوره بعدی مجلس شوند. این امر می تواند با ایجاد وبلاگها و سایتهایی برای همفکری و جمع آوری مستندات در رابطه با نمایندگان مجلس و دیگر مقامات شهری و استانی انجام شود.
شاید انتقاد شود که نمایندگان از بابت رای آوردن در دوره بعدی به دلیل خوش خدمتی های کنونی، مطمئن هستند. این مطلب تا حدی درست است اما یادآوری می کنم که طرفداران کودتا در سالیان اخیر، مهره های دردسر ساز و سوخته خود را به راحتی کنار گذاشته اند. گسترده شدن اعتراضات به صورت محلی و با هدفِ مشترک محلی، علاوه بر متحد سازی مردم شهرستانها حول یک محور، جمع آوری اطلاعات لازم برای دادگاههای آینده، امکان کنار گذاشته شدن و قربانی شدن نماینده مورد نظر را زیاد می کند.
لازم به ذکر است که در تماس با این افراد باید نکات زیر مورد توجه قرار گیرد
- رفتار آنها در رابطه با جنبش آزادیخواهی مردم ایران مورد بررسی قرار گرفته است و اعمال او در دادگاه عدل مردم مردود و محکوم شناخته شده است
- از این پس تمامی رفتار و گفتار او زیر نظر قرار خواهد گرفت و در صورت ادامه رویه گذشته، خسارتهای سنگینی برای او و نزدیکانش به بار خواهد امد
- تاکید بر اینکه او را احمق نمی دانیم و از اینکه این رویه را برای سود جویی در پیش گرفته آگاهیم
- تاکید بر اینکه هیچ حکومتی با ظلم و کشتار بی گناهان پا برجا نبوده و تمامی علائم، نشان از سقوط زودهنگام حکومت دارد و در این مرحله، افرادی مانند او، قربانی و پیشمرگ مقامات بالا و جنایتکاران اصلی می شوند

No comments:

Post a Comment