Tuesday, August 25, 2009

تا ماه محرم جنبش آزادیخواهی به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

آخرین تیرهای کودتاچیان بی هدف رها می شود و تا این لحظه هیچ نتیجه ی مثبتی برایشان نداشته است. بیدادگاه امروز از فرط بی محتوایی و مضحک بودن، آخرین گروههایی که به دلیل اعتقادات دینی در اردوگاه کودتاچیان بودند را نیز به سمت جنبش آزادیخواهی خواهد کشاند. در این لحظات وظیفه بزرگی بر عهده طرفداران جنبش به خصوص روشنفکران قرار دارد و آن تحلیل درست وضعیت و طراحی حرکات موثر است. همانگونه که در پستهای پیشین اشاره شد، عامل زمان و انتخاب زمان مناسب برای وارد کردن یک ضربه، یکی از مهمترین فاکتورهای مبارزات سیاسی و اجتماعی است. زمان فعلا با ما یار است. وماههای رمضان و محرم وقت بسیار مناسبی برای به راه انداختن حرکات گسترده اجتماعی است.
به صورت خلاصه با تجربیات بدست آمده تاکنون، تا پیش از آغاز ماه محرم وبرای ایجاد بستری مناسب برای حرکتهای قوی در آن ماه، جنبش به چهار عامل اصلی نیازمند است:
- طراحی مکانیزمی برای تزریق انرژی مثبت به جنبش،
- اتصال جنبش آزادیخواهی به جنبش عدالتخواهی طبقه محروم،
- ایجاد رسانه ی موثر برای اطلاع رسانی گسترده [مانند این ایده در سطح جهانی
- ایجاد ترس و تردید مداوم در اردوگاه کودتاچیان برای فرسایش آنها [مانند این ایده برای فرسایش نمایندگان مجلس]

علاوه بر این چهار عامل، تشکیل یک تیم رهبری توزیع شده، برای بررسی راهکارهای موجود، طراحی، هماهنگی و اجرای آنها به صورت موازی باید در دستور کار قرارگیرد.

در کوتاه مدت، برگزاری راه پیمایی گسترده در روزهفدهم یا نوزدهم شهریور راهکار بسیار مناسبی برای ایجاد شور و انرژی در جنبش و برداشتن یک قدم به سمت اتصال به جنبش عدالتخواهی محرومان خواهد بود. برای هرچه موثرتر شدن حرکت لازم است مسیرهای حرکتی، برنامه ها و زمانبندی دقیقی بدست آید. در کنار راهپیمایی، فشار بر مجلس برای جلسات رای اعتماد و بررسی نامه کروبی، ایجاد پایگاه داده ای از مزدوران، و زمینه سازی در افکار عمومی جهانی بسیار لازم است.

در صورت به راه افتادن چنین حرکتی، ضربه دوم را با استفاده از تجربیات حرکت اول، می توان در روز قدس وارد کرد.

در این رابطه از مطالب این وبلاگ می توانید "تحلیل کودتای 22 خرداد" [بخش اول، دوم، و سوم]، "راهکارهایی برای خنثی سازی بیدادگاه" [بخش اول و دوم] و "دستورالعمل کروبی برای زدن ضربه های کاری به کودتاچیان" را مطالعه نمایید.

از ایده ها و نظرات شما در این زمینه استقبال می کنیم.

پی نوشت. مطالب این وبلاگ به ندرت در سایتهای بالاترین یا دنباله قرار گرفته است. این وبلاگ معمولا با پستهای تحلیلی در رابطه با مسایل روز ایران به صورت منظم به روز رسانی می شود

2 comments:

  1. استفاده از تبليغات متني گوگل و نيز چاپ کارت ويزيت، اين دو روش جديد و با کلاس را براي اطلاع رساني راهپيمايي روز قدس بکار ببريم. اينجا اطلاعات بيشتر را گذاشتم. http://hamparvazan.wordpress.com لطفا اطلاع رساني گسترده کنيد تا همه انجام بدن. کار بي نظيري ميشه. وقت داريم تا اين روش را جا بياندازيم. لطفا کمک کنيد براي آگاهي ديگران. اگر توي بالاترين عضو هستيد زحمت اين لينک را بکشيد اونجا هم ديده بشه.

    ReplyDelete
  2. چهار عامل اصلی رو خیلی خوب اومدی مخصوصا اتصال جنبش آزادیخواهی به جنبش عدالتخواهی طبقه محروم. این نوشته اگر توسط خودت نوشته شده باشه بسیار جای تحسین داره چرا که از نظر برنامه ریزی استراتژیک فکر خوبی پشتش خوابیده
    رهبری توزیع شده هم اگر همونی باشه که تو ذهن منه یک پیشنهاد خردمندانه است
    پیشنهاد می کنم در تماس باشیم

    ReplyDelete